Wij presenteren: onze nieuwe website

Overzichtelijk, eenvoudig je weg vinden en snel zien bij wie je moet zijn voor hulp, advies, een activiteit, een bewonersinitiatief of om je in te zetten als vrijwilliger. Dat waren een paar van de wensen voor onze nieuwe website. We denken dat het goed is gelukt om de wensen te vervullen. Vooral als je bedenkt dat we meer dan duizend diensten, spreekuren, activiteiten en contacten hebben en dat we samenwerken met tientallen organisaties en met honderden buurtbewoners en vrijwilligers.

Wat zijn de belangrijkste verschillen met de oude website?
De nieuwe site gaat uit van de vraag van de bezoeker. De ene bezoeker is bijvoorbeeld mantelzorger en zoekt ondersteuning, de ander zoekt een kaartclub en de volgende heeft schulden. Zij kunnen op de nieuwe site sneller vinden wat ze zoeken dan op de oude. Zo ook het groepje buurtbewoners dat samen een idee voor buurt wil uitwerken als bewonersinitiatief of de Amsterdammer die zich als vrijwilliger wil inzetten.

Activiteiten, diensten en spreekuren ook in één overzicht
De grote hoeveelheid aan activiteiten en diensten hebben we ingevoerd in de gemeentelijke website jekuntmeer.nl. Vervolgens laten we deze website overzichtelijk zien op onze deze website. Op die manier kan de bezoeker met een paar keer klikken zien wat er te halen valt. Op de pagina’s staan de overzichten op thema of buurt. Het complete overzicht is te vinden in Activiteiten & Diensten (keuze bovenin het menu).

Ook voor mensen met een beperking
Ook als je niet goed kunt zien of lezen kun je op deze website surfen. Je kunt de teksten namelijk laten voorlezen of kiezen voor een grotere letter. Dat kan via het menu rechtsonder op de pagina.

Tips zijn welkom!
Als je op de website iets mist of niet goed begrijpt of tips hebt voor verbeteringen, dan horen we het graag! Ga naar onze contactpagina voor het reactieformulier.